A Pinterest platformján az érdeklődési körödnek megfelelően hozhatsz létre különböző táblákat, amelyekre a neked tetsző vagy az általad megosztott képeket, vagyis pinek-et tűzheted ki. Ezeket a pineket osztják meg egymás között a felhasználók. Ezen a felületen is számos lehetőség van a keresésre és így a megtalálásra is. A jól előkészített megjelenés eredménye itt is az ismeretség és a követők számának növekedése lesz.
2017 elején a Pinterest hazai felhasználóinak a száma 946 ezer volt, demográfiailag pedig többségében 15-35 év közötti nők használták a felületet. Nyilván mára ez a szám igencsak megemelkedett. Világviszonylatban 250 millió felhasználója van jelenleg! A Pinteresten főként olyan felhasználók vannak jelen, akik aktívan inspirációt, ötletet és ihletet keresnek.
Összefoglalva mondhatjuk azt is, hogy ez egy „ötletgyűjtő” közösségi platform. De, mihez kellenek az ötletek? Főként későbbi vásárlásokhoz merítenek ötleteket a Pinteresten, esetleg egy adott problémájukra keresik a megoldást, így a felhasználók a vásárlási folyamat alatt érhetőek el, aminek köszönhetően könnyen befolyásolhatóak a döntésük meghozatalában.
Ha üzleti céllal használjuk a Pinterest felületét, akkor a lényeg, hogy a termékeink vagy szolgáltatásaink trendi és könnyen reprezentálhatóak legyenek. Igaz, hogy a Pinterest keresések leggyakoribb tematikái a divat, lakberendezés, szépségápolás és különböző DIY projektek, így főként akkor javasolt a Pinterest használata, ha célcsoportunkat elsősorban fiatal nők alkotják, akik szeretik a kreativitást, a csináld magad témákat, az utazást és az öltözködést. De, persze ez nem jelenti azt, hogy csak ezek a területek a nyerők! Egyre több cikk, termék és szolgáltatás jelenik meg ezen a felületen is, és attól sem kell tartani, hogy főleg nők böngésznek itt, hiszen ne feledjük, igen is sok esetben a nők viszik a férfiaknak az információt és bizony a döntésekben is fontos szerepet játszanak.
A Pinterest-hirdetések minden üzlettípus számára előnyösek, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról, helyi vállalkozásról vagy világcégről. Csupán a Pinteresten való jelenlét biztosítja a lehetőségét annak, hogy ismertebbé váljunk. Bármi is legyen a célunk, a Pinteresten biztosan megvalósíthatjuk. A Pinterest üzleti szempontú használata hazánkban egyelőre feltérképezetlen területnek számít, pedig remek márkaépítési és értékesítési lehetőséget kínál. Az Instagramhoz hasonlóan ez is egy vizualitásra épülő platform, így a felhasználók sok időt töltenek el itt, ezt pedig márkaként jól ki lehet használni.